روستای اندریان
روستای اندریان
شناساندن زادگاهم و نظراتم

                                                                                           

 

تشخیص عسل طبیعی از غیر طبیعی از طریق مزه کردن غیرممکن است و برخلاف عقیده خیلی ها شکرک زدن دلیل تقلّبی بودن عسل نیست بلکه حالت شکرک زدن و ته نشین شدن فقط در عسلهای طبیعی دیده می شود که بدلیل وجود آنزیمهای موجود در آن است. مدت زمان شکرک زدن و یا متبلور شدن عسل بسته به نوع گل مورد استفاده زنبور عسل متفاوت بوده و حتی درعسل اقاقیا به چهار سال هم می رسد. عسل مناطق شمالی کشور بدلیل بالا بودن رطوبت هوا از آب بیشتری برخوردار بوده و لذا آبکی می باشد ولی عسل مناطق کوهستانی از آب کمتری برخوردار بوده وغلیظ تر است. لازم به ذکر است که مزه، طعم، رنگ و بوی عسل فقط مربوط به گلهای هر منطقه می باشد. با مخلوط نمودن مقداری موم و شربت گلوکز، عسل تقلّبی تهیه می کنند و برای طبیعی جلوه دادن آن از اسانس و گردۀ گل استفاده می شود. در عسل طبیعی آنزیمهای آمیلاز، کاتالاز و اینورتاز یافت می شوند. عسل حرارت دیده و یا عسل مصنوعی فاقد آنزیم می باشند برای جستجوی این آنزیم ها به این صورت عمل می شود: ۱ قسمت عسل را با ۲ قسمت آب استریل مخلوط کرده ۱۰ میلی لیتر از این محلول را با ۱میلی لیترمحلول نشاسته ۱ درصد مخلوط کرده یک ساعت در درجه حرارت ۴۵ درجه به حال خود بگذارید. در پایان این مدّت ۱ میلی لیتر محلول ید (۱ گرم ید +۲۰ گرم یدور پتاسیم +۳۰۰ میلی لیتر آب مقطر) را اضافه کرده و با لوله شاهد که به همین ترتیب ولی بدون حرارت دیدن تهیّه کرده اید از نظر رنگ مقایسه کنید. اگر عسل طبیعی باشد و یا آن را گرم نکرده باشند آنزیم های موجود درآن روی محلول نشاسته اثر نموده و آنرا هضم می نماید درنتیجه رنگ زیتونی و یا قهوه ای درلوله گرم شده ظاهر می شود، درحالیکه در لوله دوّم رنگ محلول آبی سیر متمایل به قهوه ای باقی می ماند. یعنی آنزیم ها روی نشاسته اثرنمی کنند بنابراین در عسل طبیعی رنگ دو لوله یکسان نیست در حالیکه اگر عسل حرارت دیده و یا تقلّبی باشند رنگ هر دو لوله یکسان خواهد بود.

منبع: وبلاگ anavatan1



نظرات شما عزیزان:

mostafa pursina
ساعت12:26---6 فروردين 1391
بسمه تعالی
مدیر محترم سایت
با سلام و درود فراوان
بینوسیله از جنابعالی دعوت مینمایم از سایت www.mostafapursina.com دیدن فرمایید .ضمناً در صورت مفید تشخیص دادن آن، خواهشمندم در صورت امکان آدرس آنرا بصورت لینک بنام
تدریس اینترنتی رایگان انگلیسی از مصطفی پورسینا
در سایت تان در قسمت لینک های دوستان و یا هر جاییکه جنابعالی صلاح میدانید قرار دهید تا بازدیدکنندگان و طرفداران سایت شما خصوصاً دانش آموزان که امتحانات خرداد ماه را در پیش دارند از طریق این لینک از تدریس رایگان ما که با روش ابتکاری ، بسیار شاد همراه با شعر، قصه ، طنز و زبان رنگها ارائه شد ( تا مطالبش برای همه قابل استفاده باشد ) بهره مند شوند. و من نیز محتاج نظرات و انتقاد های سازنده آنها جهت بهبود سایتم برای خدمت به همطنانم میباشم. در پایان اگر جنابعالی فکر میفرمایید وجود لینک سایتتان در سایت آموزشگاهم لازم است حتماً آنرا برایم ارسال فرمایید تا اطاعت امر نمایم. این پیام را قبلاً هم برایتان فرستادم امیدوارم با وجود این همه مشکلات فنی در ارسال یکی از آنها بدست جنابعالی برسد..
باتشکر
مصطفی پورسینا
استان مازندران
شهرستان نکا
www.mostafapursina.com
mostafapursina@gmail.com


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در تاريخ شنبه 27 بهمن 1390برچسب:, توسط امیر حدادان |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.